De metamorfose van het Concertgebouw.
25 jaar succesvol cultureel ondernemerschap.
In het seizoen 1981-'82 vond er een directiewisseling plaats bij het
Concertgebouw. Twee onbekenden in de wereld van de klassieke
muziek werden verantwoordelijk voor de best bezochte concertzaal
van Nederland: Martijn Sanders, tot die tijd directeur van een bioscoopconcern,
en Erik Gerritsen van het ministerie van Financiën.
Maar het Concertgebouw was niet zonder zorgen. Al snel werd
bekend dat de fundering het dreigde te begeven. De noodzakelijke
renovatie werd aangegrepen om het gebouw uit te breiden en te
moderniseren. En daar bleef het niet bij. In de decennia die volgden
ontwikkelde het Concertgebouw zich van zalenexploitant tot
programmeur van de grootste solisten ter wereld, en niet te
vergeten tot succesvol fondsenwerver.
Dit boek laat zien hoe het Concertgebouw in 25 jaar tijd tot de
drukst bezochte concertzaal ter wereld kon uitgroeien. Anno 2006
biedt het Concertgebouw topkwaliteit tegen redelijke prijzen, mede
dankzij vaste sponsoren. De combinatie van creatief en zakelijk
succes maakt deze ontwikkeling tot een unieke prestatie.
168 pagina's
Conditie Boek: Goed
Stel een vraag over dit product
Jouw vraag is verzonden! Bedankt.
We zullen jou zo snel mogelijk voorzien van een antwoord.
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.