Hoe voer je als verpleegkundige of ziekenverzorgster een effectief helpend gesprek? Hoe geef je als gezins- of bejaardenverzorgster een goed en duidelijk advies aan een cliënt?
Hulp- en dienstverleners merken steeds weer in hun dagelijkse werk dat praten met patiënten/cliënten geen bijkomstigheid is, maar een hoofdbestanddeel van hun werk. Dit boek bevat tal van aanbevelingen voor het voeren van dergelijke beroepsgesprekken. Er wordt aandacht besteed aan de houding van de beroepskracht, er worden basisvaardigheden en gespreksmodellen gegeven. Aan de orde komen onder andere interviewen, passief en actief luisteren, duidelijk communiceren gesprekken, advies-, verwijs- en slecht-nieuwsgesprekken.
Als praten bij je werk hoort is geen handboek, maar een praktijkboek; met tal van voorbeelden en oefeningen. Voor artsen, verpleegkundigen, ziekenverzorgsters, gezins- en bejaardenverzorgsters, pastores - kortom, voor hulp- en dienstverleners die regelmatig 'praatpaal' zijn.
147 pagina's
Zevende druk
Conditie Boek: Redelijk
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.
Gegevens worden naar de server verzonden